Thursday, July 1, 2010

PERTANDINGAN BLOGGING 2010-ENTRI PERTAMA

PERASAAN SAYA???

Pada mulanya, saya tidak tahu kenapa Cikgu Siti menyuruh kami pergi ke makmal komputer. Apabila kami tiba di makmal komputer, rupa-rupanya kami perlu memasuki Pertandingan Blogging 2010. Kawan-kawan saya dan saya perlu menyiapkan sepuluh entri mengenai budaya melayu. Disebabkan budaya melayu itu luas, saya akan tumpukan entri-entri saya tentang adat perkahwinan melayu.

Pada cuti sekolah, saya telah pergi ke Brunei untuk mengikuti program penyerapan sekolah. Sewaktu di Brunei saya telah meraih banyak pengetahuan terutama sekali tentang adat perkahwinan orang melayu di Brunei. Oleh demikian saya akan berkongsi tentang adat perkahwinan di Brunei dalam entri-entri saya. Saya juga akan buat perbandingan antara adat perkahwin orang Brunei dan orang melayu Sinagpura. Nantikan lah entri-entri saya.

No comments:

Post a Comment